Na een reorganisatie zoekt de Kansspelautoriteit een ervaren juridisch interim-manager om de nieuw gevormde afdeling Juridische Zaken & Ontwikkeling in te richten en tijdelijk aan te sturen. Vijverberg Interim zorgt voor de inzet van een juridisch manager met veel ervaring met verandertrajecten bij overheidsinstellingen.
Bij de nieuwe afdeling zijn meerdere functies belegd, waaronder: juridische zaken, bestuursondersteuning, marktonderzoek en informatiemanagement. De interim-manager zorgt voor het inrichten van de nieuwe afdeling door de behoeften van de organisatie te inventariseren en deze te vertalen naar de afdeling (‘van buiten naar binnen’). Vervolgens heeft hij samen met de medewerkers van de afdeling een inrichtingsplan geschreven. Hierdoor zijn niet alleen de doelstellingen en de werkwijze van de afdeling verbonden aan de organisatiedoelstellingen, maar is tevens een hechte nieuwe afdeling ontstaan. Naast het opzetten en aansturen van de nieuwe afdeling, heeft de interim-manager tevens bijgedragen aan de ontwikkeling van de verschillende bij de afdeling belegde functies en (als MT-lid) aan het jaarplan van de Kansspelautoriteit.
Vanwege een tekort aan capaciteit is een gemeente op zoek naar een breed inzetbare jurist die de algemeen medewerker juridische zaken tijdelijk kan ondersteunen.
De werkzaamheden die de door Vijverberg Interim geleverde jurist verricht, betreffen onder meer het toetsen, ontwerpen en herzien van gemeentelijke regelgeving en het adviseren van de verschillende afdelingen over regelgeving. Daarnaast doen zich andere werkzaamheden van bestuurlijke en juridische aard voor, zoals het adviseren over mandaat, de tekst van beschikkingen, het verschil tussen privaatrechtelijke en publiekrechtelijke bevoegdheden en (subsidie)overeenkomsten.